Experimenteer zonder grote investeringen

Ideeën moeten snel en goedkoop naar de markt worden gebracht. Daar is iedereen het over eens. En natuurlijk wil iedereen de eerste zijn die dat nieuwe product perfect in de markt zet. Ideeën die niet aanslaan? Die moeten relatief eenvoudig kunnen worden beëindigd. Zo blijven de kosten beheersbaar.

Maar hoe ontwikkel je een idee snel en goedkoop door? Dat doe je door te experimenteren zonder grote investeringen. Ook veel aandacht voor klantfeedback en het gebruikmaken van partners kan je helpen je ideeën de wereld in te brengen. Zo ontstaat namelijk een ecosysteem waarin samenwerking en innovatie hand in hand gaan. En waar een snelle marktintroductie realiteit kan worden.

Businessmodel innovatie

Organisaties vinden het vaak moeilijk om innovatie te omarmen. Ze zijn ingericht op producten, gestandaardiseerde processen en efficiency en hebben de neiging nieuwe kansen te koppelen aan bestaande organisatiemodellen, bedrijfsprocessen en IT-oplossingen. In een stabiele omgeving en markt werkt dit nog. Maar een gedigitaliseerde samenleving vraagt om een totaal andere aanpak.

Binnen een complex, dynamisch systeem met klanten, partners en medewerkers moeten organisaties namelijk steeds sneller en wendbaarder worden. En dat betekent dat het werk anders moet worden ingericht. Nieuwe concepten en technologieën als de Cloud, API, Internet of Things en Microservices maken dit mogelijk. Ze zijn het hype-stadium voorbij en nu de aanjagers voor businessmodel innovatie.

Snel nieuwe producten ontwikkelen

Huidige applicaties ondersteunen meestal niet de gehele procesketen. Ze zijn vaak monolithisch en gericht op slechts één basisfunctie. Als je zo’n applicatie voor breder gebruik geschikt wilt maken, komt er veel maatwerk aan te pas. En dat leidt tot inflexibiliteit en hogere kosten en remt snelle introductie van nieuwe diensten.

Daarom is het cruciaal dat applicaties, of nog beter hele applicatielandschappen, worden gemoderniseerd. Er moet een duidelijke scheiding worden aangebracht tussen de robuuste IT, zoals data en standaardprocessen, en de onderscheidende IT. Een scheiding, kortom, tussen je basisvoorzieningen en de IT waarmee je jezelf als organisatie kunt onderscheiden op de markt. Daarbij is het van belang om de IT in twee modi te laten samenwerken: flexibiliteit waar het kan en robuustheid waar het moet. In ons portfolio bieden wij diensten die onze klanten helpt onderscheidend te zijn in de markt en ontzorgen op standaarddiensten.

IT-Trends

Uniek aan onze aanpak

  • We leggen het fundament voor succesvolle business veranderingen
  • We innoveren, moderniseren en simplificeren uw IT-omgeving
  • We focussen in projecten op de pijlers klantbeleving, processen, bedrijfsmodellen
  • “Business first, technology second” staat centraal in ons denken
  • We zijn concreet en snel. Positief en betrokken leveren wij continu toegevoegde waarde
Meer weten?
Proposition Image

Wij beantwoorden de ‘hoe’-vraag

Iedereen heeft het over de laatste trends en ontwikkelingen, maar hoe spring je daar het beste op in? Zodat je er het maximale uithaalt? Het antwoord op die vraag kunnen wij onze klanten keer op keer geven. En dát is de rol van Experis Ciber in deze markt.

Business Line Director

Kennismaken?

nl.info@ciber.nl

Binnen 12 uur reactie

Onze locaties

Bekijk onze locaties

2.0.0