5-3-2018

Schippers kiest voor SAP Hybris Field Service

Schippers gaat, in samenwerking met Experis Ciber, zijn service en repair proces volledig onderbrengen in SAP Hybris Service Cloud, geïntegreerd met de SAP ERP backend. Vorig jaar ging deze handelsorganisatie in agrarische producten voor de klantenservice al over op deze oplossing.  

In één oogopslag klantinzicht

Naast producten biedt Schippers serviceconcepten aan op het gebied van hygiëne en voedsel. Het bedrijf streeft naar service professionalisering en efficiency van de operatie. Dankzij SAP Hybris Service Cloud is een reparatie snel en makkelijk te herleiden aan de hand van het ticket. De klantenservice kan hierdoor de focus verleggen van administratief uitzoekwerk naar het goed bedienen van de klant. In één oogopslag is de klantvraag duidelijk en waar deze zit in het proces. Door middel van workflows wordt de klant pro-actief op de hoogte gehouden van de status van het onderhoud.

Proposition Image
Schippers volgt de best practice processen en neemt afscheid van de service orders in SAP ERP

Inzicht om service te verbeteren

SAP Hybris Cloud helpt de klantenservice óók om inzicht te krijgen in mogelijkheden om de service te verbeteren. Denk hierbij aan SLA compliancy en informatie over de efficiëntie van de buitendienst. Met de rapportagemogelijkheden van SAP Hybris Cloud is deze informatie real-time beschikbaar. Door de integratie met SAP ERP kunnen de opbrengsten van de verschillende service afdelingen eenvoudig in kaart worden gebracht. Schippers volgt de best practice processen en neemt afscheid van de service orders in SAP ERP.

In gesprek met de klant

De implementatie heeft een doorlooptijd van 3 maanden en wordt in nauwe samenwerking met de business uitgevoerd. Waar nodig vinden er veranderingen in de organisatie en business processen plaats. Om de klant meer centraal te stellen valt de klantenservice afdeling onder een service manager en stuurt het bedrijf op NPS-scores. Op basis van deze scores gaat Schippers met klanten in gesprek om verbeteringen inzichtelijk te krijgen én door te voeren met als doel de service naar nóg een hoger niveau te tillen. De Experis Ciber Service Fundament oplossing, waar het gehele SAP Hybris Cloud for Customer platform onderdeel van is, helpt dit mogelijk te maken.

1.5.1