Experis Ciber helpt MS Schippers met verbeteren serviceprocessen

21-2-2019

Experis Ciber helpt MS Schippers met verbeteren serviceprocessen

Door implementatie van SAP Service Cloud heeft MS Schippers zijn fieldserviceprocessen blijvend verbeterd. MS Schippers levert alle benodigdheden voor de intensieve agrarische veehouderij. Het portfolio bevat enkele producten, maar ook totaaloplossingen: het bedrijf levert niet enkel losse producten, maar ook complete stalconcepten. Daarnaast levert MS Schippers diensten in de vorm van reparatie, onderhoud en advies. De leverancier voor de agrarische sector heeft dankzij deze implementatie van Experis Ciber beter en sneller inzicht in de servicetrajecten van klanten. Daarnaast zorgt de integrale aanpak van SAP Service Cloud voor een betere sturing.

Klantinformatie samenbrengen tot één systeem

In de oude situatie was relevante klantinformatie verdeeld over verschillende systemen. "Een gedeelte van de informatie stond in een on-premise SAP ECC-omgeving. Daar werden onderhoudsorders geboekt en bijgehouden", vertelt Maikel Taks, head of service bij MS Schippers. Echter, voor informatievoorziening richting de servicemedewerkers bij de klant gebruikte MS Schippers een maatwerkoplossing. Daarnaast werden klachten ook in een apart systeem opgenomen. “Het probleem van deze versnippering werd concreet wanneer er analyses gedraaid moesten worden. Ook was de informatievoorziening niet optimaal; de servicemedewerkers hadden niet op het juiste moment beschikking over de juiste informatie.”

Het roer moest om, en MS Schippers begon aan haar digitale transformatie. In april 2018 maakte MS Schippers met behulp van Experis Ciber de overstap naar SAP Service Cloud voor alle fieldserviceprocessen.

Toekomst

In een kort tijdsbestek is MS Schippers uitgegroeid van een salesgericht bedrijf naar een meer servicegerichte organisatie. Volgens Arline Nijeboer, Customer Engagement Manager bij Experis Ciber, biedt deze transformatie nog genoeg mogelijkheden voor de toekomst. "Tot de mogelijkheden behoort bijvoorbeeld het uitrusten van producten met sensoren, zodat de klant én MS Schippers het daadwerkelijke gebruik van de verkochte producten kunnen monitoren. Op deze wijze kan preventief onderhoud uitgevoerd worden. Deze mogelijkheid biedt SAP Service Cloud nu al; de technische basis is al aanwezig!

MS Schippers is op de juiste weg. Taks: "De juiste richting is ingeslagen. Onze klanttevredenheid is gestegen, onze Net Promotor Score (NPS) is nog nooit zo hoog geweest als nu. Voor MS Schippers is dat het concrete bewijs dat we de goede kant op gaan. Doelstellingen voor het nieuwe jaar zijn bijvoorbeeld ervoor zorgen dat de basisdata nog beter op orde komen en het zoveel mogelijk koppelen van productinformatie aan SAP Sevice Cloud. Het samenbrengen van zoveel mogelijk informatie op één beeldscherm heeft maar een doel: het optimaal ondersteunen van onze klant."

Kennismaken?

nl.info@ciber.nl

Binnen één werkdag reactie

Onze locaties

Bekijk onze locaties

2.0.2