Onze SAP Customer Engagement consultants hebben twee focusgebieden: ‘lead-to-invoice’ en ‘request-to-service’. Zij begrijpen je processen en kijken hiernaar door de ogen van jouw klant. Ze beschikken over diepgaande kennis van de C/4HANA SAP Sales en Service Cloud, de achterliggende backofficeprocessen in SAP ECC, S/4HANA en de SAP S/4HANA Cloud. Door deze combinatie ondersteunen zij je end-to-end processen optimaal.

SAP Sales en Service Cloud

Met de SAP C/4HANA Sales Cloud wordt inzichtelijk welke klanten voor jou het meest kansrijk zijn. Hierdoor verlopen je verkoopprocessen efficiënter, sluit je meer deals en verhoog je je winstgevendheid. Experis Ciber maakt je wegwijs in het SAP Sales Cloud portfolio en helpt je bij de implementatie hiervan. Onze kracht is dat we je end-to-end processen ondersteunen, dus ook de inrichting van de logistieke en financiële afhandeling van je verkopen in SAP S/4HANA of ECC voor onze rekening nemen. Samen bepalen we je KPI’s en helpen we je om deze realtime inzichtelijk te krijgen, om nog beter op veranderende omstandigheden te kunnen reageren. Hiervoor hebben wij onze eigen modellen en best practices ontwikkeld, waarmee we je in een beperkt aantal workshops van dienst kunnen zijn.

Een excellente klantbeleving stopt niet bij de verkoop en levering van een product of dienst, maar start juist bij het verlenen van goede service. De SAP C/4HANA Service Cloud stelt je in staat om deze service via alle kanalen te leveren, zowel voor klanten- als field service. Ook hier ondersteunen we je volledige proces, tot en met de volledige administratieve afhandeling. En we helpen je net zo graag bij de integratie van de Service Cloud met je planningssysteem.

We leggen de nadruk op gebruiksgemak voor je medewerkers door het slim toepassen van de mogelijkheden die het platform biedt op het vlak van user interface en workflows. Ook hebben we zelf productiviteitsverhogende toepassingen ontwikkeld om gebruikers nog beter te instrueren inzake afgesproken klantbehandelingen. Dankzij onze diepgaande kennis van en ervaring met serviceprocessen maken we snel duidelijk wat de scope, impact en kosten voor je implementatie zijn.

SAP S/4HANA en S/4HANA Cloud Professional Services

De nieuwe business suite staat voor simpliciteit en gebruiksvriendelijkheid. S/4HANA verhoogt de productiviteit en zorgt voor het beter stroomlijnen van verkoop-, distributie- en serviceprocessen. Wij begrijpen de impact die een nieuw ERP-systeem op je organisatie heeft. In een aantal workshops maken we duidelijk wat S/4HANA betekent voor je huidige processen en waar je rekening mee moet houden tijdens de implementatie ervan. Maar vooral ook welke kansen, mogelijkheden en innovaties het biedt specifiek gericht op jouw branche. Samen bepalen we je roadmap to S/4HANA.

Als dienstverlener maakt Experis Ciber zelf gebruik van de SAP S/4HANA Cloud Professional Services. S/4HANA Cloud Professional Services helpt je om nieuwe projecten te registreren, de juiste mensen toe te wijzen, hierover te rapporteren en te factureren aan klanten. Voor medewerkers is het bovendien eenvoudiger dan ooit om via hun mobiele telefoon hun uren in te dienen. De tijdsregistratie van medewerkers wordt direct verwerkt, zodat je sneller én op basis van de goede informatie je klanten digitaal kunt factureren.

De ervaring die we hebben opgedaan binnen onze eigen organisatie hebben we gebruikt om zelf extra functionaliteit en rapportagemogelijkheden toe te voegen. Deze zijn beschikbaar als SAP Qualified Package en delen we graag met onze klanten.

Integratie

Natuurlijk ondersteunen wij end-to-end processen in je SAP-landschap en helpen we je bij het inpassen van SAP cloud oplossingen binnen de architectuur van je landschap. Wij hebben veel ervaring met standaardintegratie tussen de verschillende SAP-producten en -modules. Maar onze klanten zijn niet altijd standaard. Soms past een best practice proces binnen SAP net niet, maakt een klant gebruik van een externe tool die complexe planning mogelijk maakt of wil een klant orders van een webshop afhandelen in SAP, terwijl er op de achtergrond een complexe CPQ-applicatie draait. Allemaal situaties waarin de kracht van Experis Ciber naar voren komt. Het proces van een klant stopt bijna nooit bij SAP, wij ook niet!

Business Thema's

Managed Services
SAP Beheer
Service Fundament
Verkoopkompas
Your Roadmap to S/4HANA
2.0.0